Unha curiosa vida política

2010
02.12

Esta é a historia dunha curiosa curiosa vida política, a que se leva dando desde fai anos en Castroverde. “O que é non parece, e o que parece non é”.

A historia de nunca acabar, no que sempre saimos perdendo todos e que reflexa neste bon artifculo Pablo Rodriguez no Progreso.

As vitorias folgadas do PSOE nas dúas últimas eleccións municipais, con sendas maiorías absolutas, fixeron que a calma sexa a tónica dominante no Concello de Castroverde nos últimos anos, unha tranquilidade que se rompeu coa actual disputa no seo do grupo socialista.

Curiosamente, o máximo responsable de levar a estabilidade ao goberno local, Xosé María Arias, foi no seu día un dos protagonistas dunha serie de axitados capítulos na vida política local que arrincaron en 1997 cunha moción de censura.

PoliticaEse primeiro episodio tivo como primeiro protagonista, paradoxalmente, a outro tenente de alcalde, o nacionalista Arximiro Fernández, cuxa dimisión por discrepancias co entón rexedor, o tamén frontista Miguel Rodríguez, derivou na presentación dunha moción de censura de tres edís do BNG —entre eles, Arias—, concelleiros independentes e membros do PSOE. A moción prosperou —nunha polémica sesión na que foi precisa a presenza dos antidisturbios—, e supuxo a chegada á alcaldía de Xosé María Arias, que non abandonou o bastón de mando. Os argumentos esgrimidos por este grupo contra Miguel Rodríguez centrábanse no carácter autoritario do alcalde, queixas que agora se repiten no seo do PSOE.

A axustada vitoria nos seguintes comicios locais, sen maioría absoluta, dun PSOE con Arias xa á fronte non axudou a pacificar a vida política. En abril de 2002, só cinco anos logo da anterior moción de censura, fraguouse outra promovida polos concelleiros do PP —con Carlos Santalla como alcaldable—, co apoio de dous ex edís do BNG e un independente, que denunciaban desgoberno e incumprimentos de acordos plenarios adoptados por unha oposición en maioría.

Cando todo parecía apuntar a unha nova substitución na alcaldía, a intervención das direccións autonómicas e nacionais de PP e PSOE, coa ameaza de ruptura do pacto antitransfuguismo como pano de fondo, frustrou esta iniciativa. A retirada da moción e o paso ao ostracismo dos seus promotores reforzou a Arias, que desde entón encadeou cómodas vitorias electorais, aínda que agora topouse coas críticas no seu propio partido.

Mentras Ricardo Varela mediará no conflicto, no que Pillado solicitou a presencia de todos os concelleiros.

Tags: , , , , ,

2 Responses to “Unha curiosa vida política”

  1. incredulo di:

    ja ja

  2. incredulo di:

    La verdad en una herramienta que acaba saliendo a la luz, y lo que antes parecia imposible poco a poco se va manifestando, me refiero a aquello que legislatura tras legislatura los distintos concejales que por ahí han pasado iban manifestando, “es detectable su actitud”, “no escucha”, “se cree en el poder de la verdad absoluta”…, la gente de a pie, no los creíamos, pero, es ahora, cuando las críticas afloran de sus propios compañeros cuando surge la necesidad reflexionar y meditar sobre la actitud de nuestro representante máximo. Puedo entender que su comportamiento es resultado directo del modo en el que él tomó el bastón de mando, sin convicciones políticas, afán de protagonismo.., pero lo que no alcanzo a comprender es que no haya salido nadie hasta la fecha para plantarle cara. Entiendo que Castroverde ha vivido unos años únicos en los que ha podido alcanzar el extasis en inversiones promovidas por la Diputación, Xunta o Gobierno Central, pues todos estaban gobernados por las mismas siglas, sin embargo, la actitud de nuestro representante con una confrontación directa con aquellas consellerías que no le eran afines, así como, las sucesivas pataletas, salidas de tono, desplantes, falta de respecto, ausencia de educación y nula capacidad de dialogo han contribuido a que Castroverde siga olvidado, copando los ultimos puestos en todos los rankings y con un futuro no muy claro. No seré yo el que diga lo que tienen que hacer nuestros gobernantes, pero deberían vender nuestro ayuntamiento a nivel provincial, tenemos un fuerte sector primario y forestal, pero ¿que me dicen de la ventaja que supone tener el nuevo hospital a quince minutos?, ¿ser el nexo de la capital con Baleria y Fonsagrada?, ¿el turismo con el camino de Santiago?. Se me antoja necesaria una renovación en las filas socialistas, gente que crea en el dialogo, con ideas innovadoras, y que no vean la política como un medio sino como un fin. Recuerden: “libre es aquel que apetece solamente lo que está en sus manos alcanzar, siervo, el que tiene otras ambiciones”.